Sao Paolo





En av varldens storsta stader. Skyskrapor i en egen slags djungel valdigt annorlunda den i Trindade.
Om ni far en chans sa ak dit! Vi var dar over en weekend och missade sa mycket. Men vi hann med en hel del:

  • Yoga i parken
  • Fotboll! Coirinthias - Sao Paolo 4-3 heells yeah
  • Tva olika marknader, har en hel del halsband och diverse reggaeattribut nu
  • Varldens storsta Havaianas-butik! Har nu ett par i lila, orange och gult.
  • Promenad pa avenida Paulista, bara massa skyskrapor. Da menar jag skyskrapor
  • At churrasco tva ganger och calabresa en gang! OCH pizza med calabresa och lok, fy faan va gottigt

Och sa fortsatter det. Nu har vi en vecka i RIO innan det ar hemfard, idag blir det shopping efter lite bikinis! (Yes, nu ar det dags att visa sin bakdel, when in Rome guys. When in Rome...)

Vi hors!
2010-03-30 @ 18:57:36 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Och hur var din mandag?

2010-03-29 @ 20:20:55 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Oh yeah

jag sag donnie darko igar, FAN den dar hoodien ar ju for grym! LOVE LOVE
2010-03-28 @ 18:46:46 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Hatha Yoga

Passar pa att slanga in ett litet inlagg nar vi har internet som fungerar, aven om det ar svindyrt.

Jag har blivit yogafralst! gor det hela tiden. I den lilla byn hade de yoga pa vart hostel, jag hade aldrig provat det innan men det ar underbart. Och har i sao paulo hade de gratis yoga i en park motsvarande central park i new york. Sa igar morse lordag den 27:e 0900 satt vi och stretchade. Jag ar en ny manniska!!

life is beutiful!
2010-03-28 @ 18:45:51 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


RETURN OF THE GRINGA

JAG LEVER!

har skrivit flera inlagg som inte postats! fan vad trott jag blir. saklart att folk borjar undra om jag lever nar mitt sista inlagg ar typ en manad gammalt? Ah patetiskt javla internet. fattar inte hur du gor det sofia, hall dig ifran djungeln sager jag bara.

Far aterkomma mer senare om mina upptag i sydamerika, nu hinner jag bara lamna statusen att jag ar vid god halsa, befinner mig just nu i sao paulo. sjukt spretig stad, beroende pa hur man raknar ar den anda i alla avseenden en av de fem storsta staderna i varlden. en javla kontrast mot lilla byn trindade dar jag precis spenderat tva veckor.

Kolla in trindade! googla skiten. och www.kaissarahostel.com dar har ni det hostel jag och min vapendragare vera spenderade tva heliga veckor av brasilien. fantastiskt, som ett paradis har pa jorden.

anyway, brasilien ar asgrymt! var i rio fem dagar och ska tillbaka efter helgen. helt underbart, bra strander och flip flops i alla regnbagens farger. och bra party! som sofia redan underrattat om.

mycket har hant, men kan inte visa det pa bild da veras kamera blev forstord av en full aussie i buenos aires. man lackar ju. men horni! nu maste jag dra, skriver mer en annan dag. har saknat bloggen! den flyter ju pa alldeles utmarkt. imorgon blir det fotboll, ska se gamle fete ronaldo spela :D could be great!
2010-03-28 @ 00:29:15 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Packa!

Håller på och packa medans topmodel är i bakgrunden, har tvättmaskinerna igång nere i källaren och fixar fint här för imorgon bitti 06:21 går tåget till Malmö och när jag kommer tillbaka har jag F med mig, och hans flyttlass, så då vill jag ha det fint här så de bara är att få in hans saker här och komma iordning :)

Ikväll har jag poledance, fortsättningskurs, ska bli så himla kul och se vad den här kursen har att erbjuda och vad jag kommer att få lära mig, är fortfarande lite skakis när man hänger upp och ner, behöver få bort den rädslan och som Sofia sa "världen är så mycket vackrare upp och ner"

Det känns som om allting går min väg just nu och allting bara är bra, sommaren med grönan kommer bli jättekul i år igen, Turkiet, Freddie flyttar in, det blir varmare, har kommit igång med poledance+träning och lägenheten blir bara finare och finare, säger bara 2010!

Pussochkram
/S
2010-03-24 @ 16:39:20 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


bilder!

Då L pallra sig hit igår för att lägga över bilder på min dator ska jag visa upp lite bilder från då F och malin var här =) har dock hårda bud från L att visa upp alla då han skulle photoshopa dom och så, men men, nåååågra måste jag ju få visa upp, dock inga bilder togs då malin sminkat mig, synd =(

Nu sitter jag här med J, vi har varit iväg till frisören. Hon vinner idag pris för världens bästa kompis då hon efter att ah sovit TRE timmar inatt ändå följde med mig klockan NIO imorse och tittade på när jag fixa håret, så himla snällt. Efter de gick vi till en kinabuffé på sveavägen, jättegott, de va både sushi och vanlig kinamat... sushi känns sådär ännu måste jag tillägga men J lovar att man börjar gilla sushi efter tre gånger och de här var min tredje gång jag smaka så kanske gillar de om jag smakar nån annan gång :P

Och Wiiieeeeeee vi taggar för grönan i sommar igen, rastavlösare som förra året, ska bli så himla kul, fick mailet idag och är jätteglad!

De va de för den här gången, här kommer bilderna :D
Pussochkram
/S


Mitt nya jag, efter J lockat mitt hår =)


Malin jag och F ute på isen =)


malin och jag :)


Freddie och Leo
2010-03-23 @ 18:12:41 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


veckans visdomsord

Veckans visomsord är någonting jag tycker är vädligt sant, jag hörde de för flera år sen.

"Utsidan ger insidan en chans
Insidan ger utsidan sin glans"

Jag antar att alla vet vad de betyder och går ut på, men anser det verkligen vara så himla sant då det visar på att båda är viktigt =)

Pussochkram
/S
2010-03-22 @ 19:18:52 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


kumköy beach resort <3

Åkte och träna på sats imorse, inget ovanligt med de nu för tiden, är som vanligt uppe tidigt även om de är en söndag morgon (ja spenderade min lördagskväll med tvätttid skall tilläggas), blev road på tunnelbanan av de verse walks of shame, en med en stereoutrustning och värre högklackat än jag brukar använda och då talar vi högre än turning torso som jag och leo by the way gör en roadtripp till på torsdag med min älskling och våra två små.

Regnet öser ner utanför fönstret och nästan tvingar mig att ta tag i arbetsproverna till Berghs, har hunnit med en del idag och jag var väldigt duktig igår med, samt att jag hade ett samtal med F om min reklamutbildning så nu är jag riktigt peppad! Men men men, jag har någonting på min dator som måste beskrivas som 90-talets höjdpunkt när de gäller serier eller var det tidigt 00tal? i alla fall har jag säsong ett och två av Buffy och vampyrerna, nog för att jag och Majja redan sett igenom alla tusentals gånger när de gick på tv men de är ju så bra, fortfarande efter i alla fall tio år slår de mycket. Saknar dock min kompanjon Majja när de gäller Buffy men då hon pluggar i Lund får jag plöja igenom dessa själv och de är ritkigt bra!


Majja och jag back in the days!


Mamma och pappa har bokat resa nu äntligen till Turkiet bär det av i år igen, kan ju liksom inte bryta traditionen! Jag, F, mamma, pappa, Louise och theo? ska i juli ligga på side/kumköy beach och bli, inte jag som vanligt, men de andra ska bli bruna! Vi kommer att bo på det underbara kumköy beach resort ***** och äta god mat hela tiden, leka vattensporter, rafting och spa! längtar längtar längtar!


kumköy beach resort jag vet att du är avundsjuk ;)

Men då de är ett par månader och jag till och med hunnit fylla år innan de hemska tanke jag blir 21! ;)  så ser jag istället fram emot vad denna vecka har att erbjuda mig; fler buffyavsnitt, frisörbesök samt malmöresa, this weeks gonna be a good week!

Pussochkram
/S

2010-03-21 @ 15:21:29 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Viking 29

Hey!

känns som att Sofie är den ända som har stått med flaggan i topp den senaste tiden. Alex har totalt gått in i mörkret sitt rum och vägrar komma ut. Emelie har vi inte hört något av på 1 månad känns det som. Hoppas allt är sweet med henne.

Har på något vänster lyckats få igång min dator som går lite halvdant och jag räknar inte med att den överlever månaden ut. Så jag kan väl inte skylla på att jag inte bloggat pga att min dator varit trasig. Eller?

Kanske har jag bara haft mycket för mig. Min telefon har varit het dom senaste dagarna. Speciellt efter ett samtal av Lt Ström som höjde mina ganska låga förhoppningar om att komma tillbaka till armen till att jag nu känner mig given som en renodlad spaningssoldat med specialbefattningen FAC. Kanske inte ska ta i så att jag spricker. Har en förmåga att hypa allt till max och sedan stå där med tio fåglar i skogen. Om jag ändå kommer in så kan ni räkna med att få följa mina äventyr från Boden och det anrika regementet I19 från och med den 31 juli. :).



"Veckans xxx" som Sofie startat med en mängd olika alternativ tycker jag är en störtskön idé. Tycker alla här på Coyotes borde ha en sån. Frågan är bara vad man ska skriva om en gång i veckan... Så fort jag hittat piskan på viden lär Alex vilt börja skriva om AIK el dylikt. Så den idén kan jag inte sno då blir han putt :D. Ni som läser kanske har någon idé? Annars så kan det inte vara så svårt å komma på ngn grej jag kan kladda ner en gång i veckan, risken finns ju att det bara är jag som kommer tycka det är spännande. Så va inte blyga. Tyck till om det ni vill!

Igår var jag hos Anki. Vi hade samlats ett gäng som kom o överaskade henne. Kvällen spenderades med 7-manna Buzz(frågesportstvspel). Helt galet! Prova på om ni inte har gjort det. Blanda gärna in en bufé av chips och alkohol så har ni en kväll ni sent kommer glömma!

Ikväll väntar fotboll. Inte allvenskan utan träningsmatch för div 7 laget Gärdet FF ute på Enskede IP. Har tidigare tränat med Lidingö Gazolinerz men har nu fått ett bra kontraktserbjudande från Gärdet och ska köra min första match med dom nu ikväll! Har ni inget bättre för er är ni välkommna dit.

Det här var allt för mig denhär gången!

Alla Golf Alla Golf från Lima Romeo Klart slut!
2010-03-21 @ 14:18:59 Permalink Leo Kommentarer (1) Trackbacks ()


Nyttodag

Har haft en sådär riktigt nyttodag då jag fått massa saker gjort...
Har bla kommit jättelångt på arbetsproverna till berghs om man jämför sen innan, vilket känns jättebra, lite varje dag nu så fixar jag de här :D
Har hunnit plugga på högskoleprovet också, de gick sådär men ska ta matten med pappa nästnästa vecka. Sen titta L förbi också! Sen kom Alex med massa godis och kakor wiie! Så kolla vi på aik-matchen 0-0 tyvärr... har tjatat på honom att han får bättra sig med sin bloggning, för detta håller inte!
Efter detta har jag roat mig med att tvätta... så roligt har jag en lördagskväll ;)

Har varit underbart väder by the way så hundarna och jag har hunnit med en sväng till djurgården och en till gärdet, Perfekt!


inte bara en dröm längre snart :D

Pussochkram
/S

2010-03-20 @ 19:42:40 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Melon + Enzo = sant

Efter att ha haft ytterligare en föreläsning i marknadsföring på SU begav jag mig till SATS stureplan för att komma i form till Beach 2010, måste ligga i hårdträning nu inte lång tid kvar för om man tittar ut så gör sig våren väldigt påmind =)

Ska dessutom ner till den tropiska värmen i Malmö nästa vecka med L på ett litet äventyr, ska hjälpa F att flytta och så vidare =)

Igår hade J och jag vardagslyx i form av besök på thairestaurang, finns en underbar liten restaurang precis vid uppgången tunnelbanan karlaplan mot valhallavägen som jag starkt rekommender, personalen är trevlig och det är alltid god mat där! Vi kollade på lets dance och åt melon som efterrätt, melon visade sig även vara en favorit för hundarna, speciellt Enzo älskade melon!

Nu ska jag begrava mig i mina arbetsprover för berghs och jag tittar inte fram igen förrens helgen är slut!

Pussochkram
/S
2010-03-20 @ 10:03:21 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Veckans lyx, romantiken var inte bara en epok

Jag har gått och blivit helt och håller kär i alla dessa skira, ljusa spetsklänningarna och kläderna som finns överallt, vart jag än ser mig om finns dom där, och väntar på mig! Har redan införskaffat mig en från Ida Sjöstedt som jag tycker har en helt otrolig kollektion i år när det gäller hennes klänningar.
Här har ni vad jag tycker ni borde införskaffa er om er plånbok är lite större!


Red valentino 2563:- John Galliano evning gown, en dröm i rosa 2499:-


Ida Sjöstedt 1249:-

Dessa kläder väcker HAbegär hos mig, tänker er att glida runt på stranden i dessa kläder och det är en vacker solnedgång i bakgrunden ;) Ps. Klassisk musik spelas också ;)

Pussochkram
/S

2010-03-18 @ 15:10:48 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Veckans budget, A marine world

Då våren börjar göra sig påmind minns man också att det snart är dags för Beach 2010 så jag hoppas ni tagit tag i träningen för snart är den här och med den bikinidagar på stranden och varma dagar i lätta kläder, veckans tema är marininspererat för det tycker jag hör sommaren till så otroligt mycket!


Bikiniset från woderland 349:- Söt ankaretopp från Svea, blir din för 369:-

Mörkblå tubtoppsklänning för 399 Vita shorts, h&m 99:-

TOTAL PRISPLAPP: 1216

Har hittat kläderna på nelly.se stylebystars.se och hm.se

Pussochkram
/S




2010-03-18 @ 14:49:52 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


jag älskar reklam



Jag vet, jag är en av dom där ritkigt irriterande människorna som vägrar att byta kanal då det helt plötsligt är reklam i filmen, zappa - nej tack! Istället sitter jag och funderar på hur dom som kom på den reklamen tänkte, hur jag hade gjort och så vidare, jag älskar reklamen.

Nu sitter jag med mina arbetsprover till Berghs här i högsta hugg, och jag ligger i riktigt ordentligt, för J och jag SKA komma in, de finns inga andra alternativ!

Lyckan är stor då jag även på min modeutbildning börjat läsa reklam även där wiiiee! Vi läser marknadsföring och konsumtion inom mode som är jätteintressant men under föreläsningen idag fick vi i uppgift att skriva om ett modeföretag som positionerat sig bra.. HA! tänkte jag, så himla skönt att jag för en gångs skull redan läst allt vi håller på med. Peace of cake!

Tentan är avklarad nu med, tack och lov, får vi se hur det går sen när jag får tillbaka den, men i alla fall skönt att jag slipper tänka på den nu i tre veckor i alla fall, skön semester där!

Min nya hobbie (då jag inte shoppar själv denna månad) kommer vara att lägga upp veckans budget vs lyx som jag tycker att ni som shoppar borde fylla er garderob med! Kommer snaaaart.....

Pussochkram
/S
2010-03-18 @ 14:03:07 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


São Paulo e le floripa

Gillas inte att ngn publicerar mina ofardiga inlagg... Ska jag beratta om le braz vill jag ju ha tid pa mig.. dahh...

Jag och cam har annu en gang lyckas overleva 12 timmars bussresa, denna gangen till semesterparadiset florinapolis. TYVARR sa ar semestern over. Det ar lite som att besoka gotland en manad efter stockholmsveckan. Var ar alla manniskor? hoho? Vi bor tydligen pa den BASTA stranden med de BASTA festerna. Allting var stangt nar kl var 22. hoho? I dont like so much. Idag ar det tydligen st patricks day. Inte for att vi har sa stor koll pa vad det ar, camilla pastar att det har ngt att gora med ngt helgon typ som lucia men jag ar faktiskt inte lika saker. Ar hursomhelst inte sa superpigg pa att festa med sma irlandska olhinkare... har spenderat hela dagen i vaarldens pluttigaste stad jag lovar att det ser ut som en my little pony stad.. alla ar glada och lyckliga och husen ar valdigt vadligt rosa. kameran gar varm har.  

OCH JAG GLÇMDE NASTAN BERATTA ATT JAG KOPTE MIN FORSTA BRASILIANSKA BIKINI IDAG.
hoho. tva stycken tillochmed. hihi. De ar MINIMALA. Men leder till maximal uppmarksamhet. Det har landet leker med mitt huvud... Har lite glomt bort vad som ar anstandigt och inte. Marks ganska tydligt nar man letar i butiker och halvt om halvt rodnar nar man ber om en storlek storre och expediten kommer md ngt om mojligt ANNU mindre och sager massa oanstandiga saker om ens privata delar och helt plotsligt far for sig att oppna dorren nar man star och byter om... (kvinnliga expediter. ska nte ens tala om de manliga)

Och sa laste jag i guideboken att det ar forbjudet att sola topless och att man kan typ bli botfalld for det. HAHAHA jag dooor vilket sjukt land det har ar.



Om ni ngn gang tanker aka till till SP foreslar jag att ni aker charter. Helt omojligt att leka bratpacker i den staden. Storsta katastrofen, packat med mindre katastrofer on top of that. Jag och Cam ar ju inte direkt kanda for att vara ordentliga backpackers och uppsoka typiska turistmal utan vi drog oss istallet ivag till shoppingcentret Daslu. Fick senare reda pa att man egentligen maste boka ett besok dar i forvag utifall att typ royaliteten skulle vara dar for att inhandla sina balklanningar. Dar stod vi i vara flipflops och sag allmant intelligenta ut, studerade klader och inte deras prislappar. Sen drog vi ivag till Bar Des Arts, som det stod om i guideboken. Forsokte overtala kyparen om att vi bara ville dricka drinkar vilket gick sadar. Nu ar alla pengar slut. HAHA.



Vad har du gjort idag?
2010-03-17 @ 19:29:50 Permalink Gästartister Kommentarer (0) Trackbacks ()


håll alla tummar och fötter!

Wish me luck, lycka till, break a leg, håll tummarna jag behöver allt jag kan få inför min tenta nu!
ska möta upp Rita i skolan kl 8a så vi har en timme att gå igenom saker och ting samt ta en chai :)

Nu roar jag mig med världshistoriens telefonkö! Då Leo och jag ska göra roadtripp by train ner till Malmö nästa vecka så måste vi ha tågbiljetter men då sj´s hemsida var nere är de inte mycket mer att göra än och snällt sitta i denna evighetskö, nu har de tagit en kvart och fortfarande hör jag "du är fortfarande placerad i kö, vi besvarar ditt samtal så snart vi kan"...... men men it´s all worth it!

Längtar verkligen ner till Malmö nu, de va ett tag sen jag var där och nu är de vårfint där nere så de ska verkligen verkligen bli kul :D

Mina hundar är även 2 år nu, de fyllde år igår men eftersom att husse inte var här sp firar vi i Malmö istället, ska baka hundvänlig tårta till mina små sötnosar!

Pussochkram
/S
2010-03-17 @ 07:07:58 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Glädjerus!!!!



Nyfikna? Vänta o se...
2010-03-16 @ 18:42:23 Permalink Leo Kommentarer (1) Trackbacks ()


Visdomsord

Veckans visdomsord handlar lite hur jag känner när jag går och tittar/shoppar i butiker

"Men om man vill njuta ordentligt av modena får de inte betraktas som döda ting; det vore desamma som att beundra upphängda gamla paltor, slappa och orörliga i en second-hand-butik. Man måste föreställa sig dem vitaliserande, levandegjorda av de vackra kvinnor som bär dem. Endast på detta sätt kommer man förstå dess anda och mening"
/Boudelaire

Man ska se sig i kläderna, hur man kommer se ut och föra sig när man bär dem för att få ut så mycket som möjlig av mode.

Pussochkram
/S

2010-03-16 @ 08:47:55 Permalink Sofie Kommentarer (1) Trackbacks ()


Vill INTE ha måsten, kan dom försvinna?

Åhhhhh ge mig några veckor till, åtminstone en, snälla jag BER! Är så sjukt nervös inför tentan imorgon, har sån ångest, vart försvinner min tid?? Dessutom måste mina arbetsprover till Berghs bli klara nu, tiden börjar rinna iväg för att skicka in dem och söka stependiet men jag har planerat upp mina måsten för ovanlighetens skull, bara för att jag hatar dom så mkt.... Idag är de plugga mode för jag har ännu inte misslyckats på någon tenta och detta ska banne mig inte bli den första, för de har jag bestämt! imorgon, skriva tenta och möta upp pers. tränaren på Sats som ska ge mig lite tips, och efter de är de arbetsproverna och på torsdag morgon ska jag plugga högskoleprovet, sådär nu fixar sig allt och jag är lugn igen!

Hade jättetrevlig Hasselforskväll i min lägenhet igårkväll i form av Emma, fick uppdaterat vad som försigår i Örebro län =) L var med på ett hörn också, även om jag tror att han förstod mindre av vårt pladder :P

Neheeej nu ska jag återigen begrava mig själv i böckerna....

Pussochkram
/S
2010-03-16 @ 08:20:29 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Gräv fram våren - Lt Lund

Då var det dags. Kom på plats...

Vilken helg! Man kanske borde investera mer i ett liv framöver. Har iaf haft det mycket trevligt med dom små Malmöiterna m.m.

11/3-10
Vilken dag, vilket väder, vilka möjligheter. Bosön var platsen. Gazoliners var laget som ikväll skulle visa varför vi iår kommer att vinna serien med hästlängder. Publikrekord (Sofie, Freddie & Malin) var på plats med filtar och termoskaffe för att skåda något få tidigare sett. 1-0, 2-0, 3-0, 4-0, 5-0, 6-0!! Hjälten i målet (jag) höll för första gången denhär säsongen sin nolla och gjorde det med bravur. Sofie och Malin klarade dock inte av kylan efter en halvlek utan for för att hanlda mat medan Freddie troget stannade kvar för att stötta laget. Vilket senare itne alls vara den sanning han så starkt talade för. Fanns nämligen en nummer #3 i laget som gav Freddie en lätt rodnad på kinderna, haha. Sofie se upp ;).


12/3-10 '
Fredag! Ännu en solig dag. Våren knackade verkligen på dörren och vi gav oss ut på shopping till damerns stora lycka. Vi herrar fick dock en trevlig avslutning av shoppingen vid lunch då vi for till Birka Pizza i Vasastan för att njuta av Sveriges godaste pizza. Efter den gick vi ner till Karlbergsparken och gick sedan över isen till Kungsholmen där buss väntade för att ta oss hem till en välbehövlig powernap.
Alex anslöt efter powernapen och jag, Freddie och Alex for hem till mig för att visa vem som var bäst med klubba i hand. Vann enkelt mina 2 matcher och stod än en gång med resta armar. Mycket tack vare Coyotes nyförvärv Wolfski. Efter NHL började vi fixa och trixa inför kvällens restaurangbesök. Och tro det eller ej. Körde all in och bar tror jag för första gången i mitt liv en skjorta instoppad i byxorna. Väldigt stilig var jag måste jag säga... höhöhö...

Jensens Böfhouse stod på menyn där Vi Fem åt god mat, drack billig öl och hade det faktiskt riktigt trevligt. Nästa Jörn, Nästan Jörn. Kanske inte. Men Rigoletto iaf där ett magiskt äventyr spelades upp i 3D(Alice i underlandet). Efter filmen var dock tankegångarna om filmen lite splittrade då vissa hade SOMNAT och andra bara ville falla ner i ett hål för alltid.



13/3-10
Ikea stod på tapeten idag och jag bestämde att vi skulle åka till min gamla arbetsplats i Barkaby. Evigt trogen. För en gångs skulle gick IKEA snabbt och snärtigt och vi var ute under en timme. En snabbt vända i Barkaby Outlet för att sedan åka hem med en 3an från 4an i magen.
Nu var det fest. För min kära Anki hade nämligen 40års kalas där alla gamla godingar var inbjudna för en fest i 70-talets tecken. Det var hur kul som helst att träffa gamla bekanta man inte träffar lika ofta som man borde. Festen förflöt prima och jag begav mig sedan hem till Sofie för att få fart på dom sovande Malmöiterna.



14/3-10
Söndag, Allsvenskan, AIK. Kunde ha blivit bättre. 0-0 mot ett krigande Mjällby på en sandplan var väl inte det jag hade hoppats i se. Men vi spelar iaf inte i supperettan ;).




Nu blöder mina fingrar då jag aldrig tidigare har skrivit såhär mycket. Men hoppas ni får lite trevlig läsning iaf!

Återkommer när jag får tillgång till en dator igen.

Alla Bravo, Alla Bravo Klart slut.


2010-03-15 @ 18:38:30 Permalink Leo Kommentarer (0) Trackbacks ()


Vit månad


Då är min käraste och malin på väg till Malmö nu igen =( Har haft en jättebra helg tillsamans med dom, bilder kommer upp då L antingen fixat sin dator eller promenerar 4 min och tar med sig kameran till mig och lägger in bilderna här.

Jag har fattat ett beslut som jag tror att jag kommer ångra bittert, jag kan heller inte riktigt förstå inom mig att jag faktist tagit detta beslut. I en hel månad ska jag inte handla några kläder eller skor, detta är någonting som inte har inträffat sedan jag fick börja ha hand om mitt eget barnbidrag. START IDAG! Beslutet kommer efter att jag inte hittar mina mina kläder i garderoben för att jag har för mycket kläder.... Dagens I-landsproblem.

Jag har bokat Vilda möten, Varg på Kolmården idag med också, F och jag ska till Kolmården den 16 för att stå öga mot öga med vargen och få klappa dom. Jag tror ändå att dom kommer vara ganska lika Melvin och Enzo, jag menar hur stor skillad kan de vara, de härstammar ju ändå från vargen :P

Lika? ;)

Nu ska jag iväg till jobbet, för att sedan ta itu med pluggningen för tentan som jag är sjukt nervös för, sen ska jag ta mig en sväng till Sats för att träna, behövs ju efter denna helg kan jag ju säga. Och eftersom att jag och F bestämt oss för att göra tjejklassikern vs klassikern måste jag träna riktigt ordentligt, ska även anmäla mig till vansbrosimmet som min kära syster simma för nåt år sedan och är övertygad om att jag inte kommer klara, ser fram emot att visa motsatsen!

Tills vi hörs igen!
Pussochkram
/S

PS. hur lång tid av min vita månad tror du att jag klarar?;)
2010-03-15 @ 14:04:02 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Melodifestivalen

Nån gång, nån gång ska jag stå på den scenen!
I alla fall tyckte jag att fel låt vann, hon är visserligen väldigt duktig men hon ser ut som en tant i ansiktet och hade converse!! Den stylisten borde sparkas!
Jag tyckte att Peter Jöback med Hollow skulle ha vunnit, den låten var helt underbar och hade passat in i vilken kärleksfilm som helst. Dessutom gör L och jag en GRYM verison av En helt ny värld, uppladdad version kommer inom kort med F på gitarr :)

Idag ska vi återigen gå på stan för att sedan ta oss till O'learys och kolla in matchen, nu får vi hålla tummarna på AIK, kanske vinner allsvenskan igen! Ikväll kommer J och Z och vi ska äta middag samt spela spel, MONOPOL IT IS!

Pussochkram
/S
2010-03-14 @ 08:48:29 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Sofia sager annu mer


Nu valdgastar jag bloggen igen sa att ni kan bli lite avundsjuka iaf ;)

Ni anar inte vilket underbart land brasilien ar. rio de janeiro var fullt av harliga hjalpsamma manniskor och forutom mindre katastrofer, exempelvis att jag och Cam glomde bort att fylla i ngn slags deklarationsgrej for att komma in i landet som var pa portugisiska, inte hade adressen till vart hostel, inte kunde plocka ur bankomaten, trasiga vaskor, stromavbrott som ledde till att vi fick springa 12 trappor upp i kolsvart morker sa tkr jag att vi klarar oss... heeelt okej.

efter rio drog vi vidare till ihla grande, varldens mysigaste stalle dar alla locals var dopta efter britter, typ wellington etc. efter vilda natter med hinkvis av caprinhas, rap das armas live och krabbjakter (inga detaljer) var det bara dags att dra sig upp ur den myggbebodda sangen for att hika i skogen. Ja det ar sant, PETIT MOI har klattrat i bergen och halft om halft slagit ihjal mig (brutit massa naglar och hartoppar) for att ta mig till lopes mendes praian. En ode strand mitt ute i atlanten, som ingen tidigare satt sin fot pa utom mojligtvis ngn liten skeppsbruten pirat for sisadar tusen ar sen....

-trodde vi.
sanningen var att man kunde ta baten for 2o kr. fattade vi efter ca 4 timmars slit i skogen.... men det var galet fint iaf.
har ocksa snorklat och var utlovad sjohastar (som jag faktiskt bara trodde fanns i fantasin men det fick jag ju forklarat for mig att jag ar nog  ganska blond anda), skoldpaddor och nemofiskar. fast vi sag bara typ lite fisk och ett par stjostjarnor. sen trottnade vi pa att snorkla for jag menar hur lange kan man eg stanna under vattnet nar det finns sa mkt fint att titta pa uppe pa land? dvs brasilianska seglare. hoho.

sen var det bara att hoppa pa bussen till sao paolo och har sitter jag nu i ett litet kollektiv med en underbar utegard. till frukost serverades fruktsallad med papaya och mango och ananas och massa annat konstigt som jag varken sett eller hort talas om typ ngn slags ris ala malta fast med kokos. han som ager kollektivet ar varldens roligaste manniska och pratar saaa langsamt han maste ha sett manga pipor i sina dagar...

det basta med allt ar anda sprakupplevelsen. jag och cam ser lagom intelligenta ut nar vi valdsamt forsoker gestikulera Doonde esta la barca para la praaiaa? Es aqui , noooo? Si claro que si.

Hoppas ni har det bra dar hemma mina sma vanner. Jag langtar inte hem men tkr att ni ska komma hit :)

Lovidovii / Sofia




2010-03-13 @ 14:07:03 Permalink Gästartister Kommentarer (0) Trackbacks ()


Malmö comes to Stockholm

Godmorgon!

Har två små malmöare som ligger och sover i denna stund medans jag redan varit vaken i en timma och fixat här hemma!
Malin och F anlädde igår, gårkvällen spenderades frysande på Lidingö när L spelade match, wiie dom vann! Han var duktig och släppte inte in ett enda mål :) Sedan tog vi oss tillbaka till östermalm för tacokväll som är alltid lika gott, det tycker F speciellt ;)


Dagens ledord är för ovanlighetens skull shopping shopping shopping, men mamma jag vet att du läser och jag hushåller med mina pengar! Måste ju visa upp Stockholm från sin allra bästa sida.

Ikväll blir det bio och middag med L, Alex, F, M och förhoppningsvis även Jennifer och Zacke, har dock ännu inte bestämt film, de är många viljor, även om jag röstar för att se om Coco Chanelfilmen wiie :)


Neeeej, nu ska jag ta itu med pluggandet eftersom att jag lova att vecka mina sömntutor vid halv nio med chai och kaffe!

Pussochkram
S

2010-03-12 @ 07:57:11 Permalink Sofie Kommentarer (1) Trackbacks ()


Visdomsord

Jag tänker starta en ny tradition för att dela med mig lite av vad jag lever efter och hur jag tänker genom att varje vecka ge er ett visdomsord i äkta Sofieanda!

"Whoever said that money can't buy happiness simply didn't know where to go shopping"

Men de vet jag :D

Pussochkram
S

2010-03-11 @ 08:48:06 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Sara says

Så tänkte jag äntligen gästblogga på Sveriges bästa blogg! Jag har nästan dragit mig för att blogga för jag har inte riktigt haft något att skriva om, men så tänkte jag att det här blir bättre än inget :)

Jag heter i alla fall Sara, höhö, och bor i Köpenhamn där jag läser till läkare. Hur som helst, jag hyr ett rum hos en .. en jonas.. men har lite planer på att flytta faktiskt för en man på biblioteket sa att jag blir blåst och betalar alldeles för mycket, men jaja, nu till historien. Vi håller på att byta alla våra fönster, precis sådär lagom timing eftersom det just blivit minusgrader igen, så jag vaknade av att jag frös. Mysigt. Jo.. alltså vi har fönster, men dom är inte isolerade så det är därför det är kallt. Jag kunde heller inte ta en varm dusch, för de får inte komma vatten där det ska isolera eller nått i den stilen. I alla fall, historien Sara.

Så vi skulle i alla fall ha en anatomiövelse. Det betyder att vi ska stå och peta på kroppsdelar. Så vi blev då indelade i grupper på 4 pers och så sa våran lärare åt oss att hitta musculus teres major, beskriva dess utseende, udspring och insertion och vad för funktion den har. Så för det särskilt intresserade kan jag berätta att den har fusiform, udspringer från laterala delen av scalpula, om jag inte missminner mig, och insertionen eller punktum mobile, är i proximalt anterior humerus och den utför bland annat en medial rotation av humerus. Puha. Helt ärligt, jag vet inte vad jag precis skrev. Blir nog helt hjärntvättad här nere. Spiser frokost vid 12, för frokost är lunch. Cyklar i minusgrader och inte bara korta stäckor. Dom cyklar överallt och ingenstans. Brödpakke til skolen. Dricker öl för 5 kronor flaskan. Diggar Paradise Hotel. Storhandlar aldrig, utan går flera gånger i veckan. Ordet bra existerar inte. Bröd. Mycket bröd. Och choklad. Varför inte kombinera dom två, choklad på brödet? Hva så? För att inte glömma, Nik&Jay.

Måste säga att det är lite att anpassa sig till. Framförallt ölen. Det tar på kroppen att ha råd att dricka så mycket. Men så är ju danskarna också det folket som lever mest osunt, men å andra sidan är dom också lyckligast! Det kan jeg godt lide ;) Det gillar jag!

Så dags att avrunda och hoppa tillbaka i säng med kemiboken, grr!

Stay classy Stockholm ;)

2010-03-10 @ 21:17:12 Permalink Gästartister Kommentarer (1) Trackbacks ()


SOL

Godmorgon!
Vaknade av att solen sken in på mig genom fönstret, hade igentligen planerat en tidigt pass på gymmet men då alla mina träningskläder mystiskt har försvunnit får jag ta en promenad till humlegården med hundarna istället :)

Ska träffa Jennifer sen, hon kommer hem en sväng till mig men sedan drar vi vidare hem till hennes Zacke som nu kommit hem från USA!

Har tvättid också som inte går att missa, jag har vääärldens tvätthög eftersom att jag varit bortrest ett tag nu och jag chansar på att träningskläderna ligger underst i den!

Pussochkram
S

Jag idag


Hundarna idag, redo för promenad
2010-03-10 @ 07:54:58 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Rather stay awake when i'm asleep

trött!
Är det fysiskt möjligt att vara såhär trött?
släng på en förkylning på det så kan ni förstå hur jag känner mig just nu.
Och jag som hade tänkt på mig att gå på träningen idag men jag gör nog bäst i att låta bli.

Annars inte mycket nytt , Mitt liv rullar på i samma slentrian som vanligt.
Upp klockan 5 och jobba varje dag och längta tills det blir helg.

En positiv sak är att våren sakta men säkert gör sig påmind genom några solstrålar och plusgrader mitt på dagen.
Inget jag får njuta av dock.

Jag känns jävligt optimistisk känner jag.
Go och Gla kexchoklad.

I bloggbeskrivningen så står det att jag ska stå för det mesta i sportväg.
Vasaloppet har ju redan avhandlats av Sofie vilket lämnar mig med resten.
Att Sofie som totalt ointresserad av sport helt plötsligt bara lägger fram världens fakta om Vasaloppet var lite chockerande men det visar att det finns hopp i att försöka utöka sportintresset.

För snart börjar ju allsvenskan och för AIK's del så spelas första matchen mot Mjällby om 4 timmar och 19 min.
Då står man där traditionsenligt och fryser sig igenom matchen.
Men vad gör man inte för sitt älskade lag.

Den stora nyheten var ju att M19 blivit M10 fast han egentligen är M9 med hela svenska folket.
Jag snackar förstås om Martin " SMguld 2LAX9 " Mutumba"
Vi hoppas att showen rullar på och att SMSen från grabbarna i Rinkeby fortsätter att trilla in.


Det var allt för mig den här gången för nu vankas det kvällsmat.

Adios!

Alex



2010-03-09 @ 19:14:15 Permalink Alex Kommentarer (0) Trackbacks ()


Eldavbrott

Jaa ni.
Så kan det gå. Lovade er bilder från våran kväll på Fridays för lite mer än vecka sen. Skälet till att dessa bilder inte kommit upp ÄR att samma kväll jag skrev mitt sista (iaf för den veckan) inlägg så krashade min dator med dunder o brak. Så nu sitter jag och klurar lite på hur jag ska få tag på en ny, för modellen har jag i princip redan klart för mig vad det ska vara. En Macbook Pro 13". Om någon av våran stadiga läsargrupp har en sån får ni gärna dela med er av vad ni tycker om MAC. Har ju bara tidigare nyttjat PC under hela mitt liv men vore kul o testa något nytt :).



Igår var jag barnvakt åt ingen mindre än Sofie´s F som är ny i stan och behövde lite stöd för att kunna anpassa sig till det stora men ack så vackra Stockholm. Tog han självklart under min vinge. Första stopp efter vi lämnat Karlaplan var Pizza Hut. 94kr lunchbufé inkl. oceaner av läsk. Bland mina kamrater är jag känd som "Läskslaktaren".
Pizza Hut -> Gamla Stan + Slottet -> Slussen -> Medis -> Gröne Jägarn. Där förtärdes det eftermiddagsöl tillsammans med ett knippe stamkunder. 2öl senare hade Sofie anslutit till oss och vi framryckte växelvis hem till mig för lite Street Fighter 4 innan Sofies far hämtade henne och F.
På kvällen for jag till min mor för att hjälpa henne med dagliga sysslor eftersom hon varit ltie sjuk nu i veckan så var det kul att se hur glad hon blev över att jag kom och genast blev lite bättre :)..


(Sågade ner mammas sista julgran. Hon är julgranstokig) :)


Idag har jag bara gjort lite hemmasysslor samt genomfört 5punktstvätt och tagit en promenad på gärdet med Sofie och hundarna. Sitter nu vid hennes dator och skriver medan hon pluggar inför någon modetenta hon aldrig kan sluta prata om hur nervös är osv.

Tror det var allt för mig idag! Hoppas snart jag kan starta upp en egen skrivmaskin där hemma så att jag kan impulsroa er.

Alla delta, Alla delta. klart slut
2010-03-09 @ 14:01:30 Permalink Leo Kommentarer (0) Trackbacks ()


Lila

Wiiee! Då håller mitt kök på att förvanldas från en ganska intetsägande vit färg till en lysande underbar lila! Det blir så fint och allting kommer vara klart tills på torsdag då jag får finbesök från Malmö i form av F och Malin :)

Även om det är F som håller i penseln kan jag ändå inte undgå att känna mig lite som äntligen hemma med lagom skön bakrundsmusik när här fixas, jag har dock köpt in nya ljus och ska köpa ny klädsel till soffan i helgen.
Då jag inte är så praktiskt lagd så köper jag sakerna klara istället, det är tur att jag har världens bästa pojkvän som dessutom är väldigt händig :P

Tappade inte mindre än 4 glas i morse inom loppet av 10 min så de kanske säger lite om det faktum att jag inte ska hålla på med praktiska saker och ha plastglas i fortsättningen!

Pussochkram
S

F håller på och målar om köket, han ville dock inte vara med på bild
utan gömmer sig bakom lampan :P
2010-03-09 @ 11:00:07 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


En kamel utan puckel

Jag tänkte börja med att berätta lite om gårkvällen för att sedan blogga om sport något som kommer ske ENDAST EN gång om året, det enda sportsammanhang jag följer samt tittar på är VASALOPPET!


Igårkväll åkte jag och F in till Örebro för att möta upp Sara, Andreas och lille Leon. Leon, Melvin och Enzo var som bästisar och fick leka själva en stund då vi åkte in till Strike för att bowla, jag är mycket NÖJD över min insats då jag fick ner alla käglorna hela TVÅ gånger detta fenomen har aldrig tidigare inträffat och krävde därför små segergester! Vi tog oss sedan hem till svanåallén för att äta tacos och sedan spela alias, F och jag utklassade även om våra motståndre kämpade på bra, även om detta säger en del om deras spel;
Sara- okej...det är en kamel utan puckel
Andreas- häst! åsna!
Sara- EN KAMEL UTAN PUCKEL, asså han har bara en!
Andreas- Dromedar!
Sara- Men lyssna, kamel utan puckel!!
--Tiden ute--
Sara- MEN FÖR FAN, Hur svårt är det att gissa kameleont?

Jag tackar Sara och Andreas och Leon för en jättetrevlig kväll, har saknat er så mkt i Sthlm, så nu väntar jag tills ni kommer och hälsar på!


Till vasaloppet!

Jag gick upp kvart över sju imorse, gick ut med hundarna, mötte upp pappa i dörren sedan gick vi tillsammans in till tvrummet för att traditionsenligt titta på VASALOPPET och äta semla!
Vädret är väldigt kallt för dom stackarna, men ändå är spåren bra prepparerade och snön ligger fint, jag trork kanske ändå att rekordtiden 3:38:57 kan slås denna gång! Jag håller tummarna på att min favorti Jerry Ahrlin för jag tycker verkligen att han förtjänar att vinna nu äntligen med så många andraplatser och andra bra placeringar men ännu ingen förstaplats. Vinner inte han så hoppas jag ju självklart på en svensk även om bröderna Aukland blir farliga i år.

Intressant är ändå hur Ahrlin och Auklandsbröderna i år gått ihop som en trio för att sammarbeta fram till toppen, sammarbetning har ju genom åren gått sådär men då har det visserligen inte varit några som dessa som sammarbetat, jag håller i alla fall tummarna för att det går bra för denna trio men att Ahrlin drar ifrån på slutet och tar en tid om än inte bästa någonsin i alla fall bättre än förra årets 4:11!

Nu ska jag koncentrera mig helt på loppet och förhoppningsvis nästa år så är jag med i sjävla loppet och tittar inte bara på det via tvn!


Pussochkram
S
2010-03-07 @ 08:31:17 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Örebro

Godmorgon!


Då är man tillbaka i hemstaden för några dagar, det känns väldigt skönt faktist. Har F med mig här också, så det ger antal x pluspoäng!
Har redan hunnit äta lunch med min Amanda och hennes Pierre på kinamuren, kinesisk buffé! Har hunnit hälsa på farmor, mat i massor, halv åtta hos mig hälsade på familjen Hedman, mammas tur att laga mat denna gång, thai blev de =) Med andra ord så har jag ätit när jag varit i Örebro känns som de blir många tidiga morgonar till gymmet när jag kommer hem ;)


Idag ska jag och F försöka ta oss ut och åka lite längdskidor, han tror att han slår mig (han har typ åkt en gång) medans jag tror att jag vinner (jag har åkt sen jag var liten), vem sätter ni pengarna på?:)
På kvällen ska vi in till Strike och Bowla med min föralltid granne Sara och hennes Andreas, sedan ska vi tillbaka till Svanåallén för melodifestivalen och spel!


Man märker hur mycket man saknar sina örebroare när man kommer hit!


Min Ida Sjöstedt-klänning har kommit också, den var helt och hållet underbar! Dock var inte sidenbandet med i den, men kreativ som jag är tog jag bilnycklarna och susade in till Marieberg och köpte ett nytt sidenband, i rosa istället för vitt, så nu är den ännu vackrare än vad den borde varit!


Pussochkram
S

2010-03-06 @ 08:41:13 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Sofia says


Så fick jag den stora äran att gästblogga bland mina fina vänner :). Tänkte passa på nu när jag absolut inte har tid men hemskt gärna vill ha en ursäkt till att skjuta upp på Det. Stora. Packandet. uuuhhh... 

 Ni vet de där gångerna i skolan som man hade brandövning och det var meningen att man skulle rusa ut riktigt riktigt snabbt och absolut inte ta med sig någonting ifrån skåpet? Man kan säga att jag hann brann inne x antal ggr av låtsas-eld. Man kan kortfattat säga att jag har en väldigt nära relation till ALLA mina saker och jag gillar inte att lämna något bakom mig. Därför har jag börjat packa tidigt. Har inte hjärta att skära ner på allt fint utan hoppas på att ju längre de ligger där i väskan, desto mer ska de allihop bildas till en liten klumpig, underbart rosa enhet av skirt tyg... Wii... Men liksom, måste man resa med en groteskt ful väska ( hade mycket hellre haft bärsäcken) vill man ju gärna fylla den med fina grejer.

Det är inte kaose så länge det är organiserat.

Om ett par timmar reser jag iväg. Lite längre bort från snön, lite närmare ekvatorn, naturkatastrofer, svält, död, favelas men också värme, glädje och dans :) planen ser än så länge ut så här:
Rio de Janeiro
Ihla grande
neråt, neråt neråt  med buss (ingen vet hur detta kommer gå) 
Buenos Aires
Uppåt till los Angeles
La coachella (jordens häftigaste musikevent)

Hela veckan har jag avverkat hejdån. Jag gillar det INTE. Ska ju inte vara borta så fruktansvärt länge även om vissa personer försöker lura i mig att jag inte kommer överleva och inte komma hem. Nu har jag ju tillochmed fixat mig en alldeles egen fadder nämligen, tamtamtam, EMELIE som också kommer till Rio  typ samtidigt som mig :)

Har också sprutat i mig massa läskiga vaccinationer som jag antagligen kommer få mysko reaktioner av och dessutom fixat tusen papper. Som jag redan tappat bort ex antal ggr.  Och så har jag aktivt laddat ner musik till Leos ipod som jag så snällt fått låna :) (min egna fina pimpade bling bling ipod har tröttnat på mig), den är iaf fylld av sommarlåtar nu! Det gillar vi.

Återkommer med rapporter om de döda fiskarna och regnet. Men mkt hellre om caprinhas och solen :)
Jättemycket kärlek från lilla Sofia

2010-03-01 @ 20:33:01 Permalink Gästartister Kommentarer (0) Trackbacks ()


Bildregn

Vet att ni sitter o törstar efter bilderna från Fridays. Ikväll kommer dom plus bilder från dagen i Vingåkers Factory Outlet.
Håll ut!
MVH Leo
2010-03-01 @ 18:40:08 Permalink Leo Kommentarer (0) Trackbacks ()


Få bort henne från SCENEN! (Sent Publicerad)

Var ju på skivrealese för Jörgens Kjellgrens nya skiva noir syndrom. Mycket bra måste jag säga, nästa Lars Winnerbäck, det är sån musik man skullen kunna sitta och lyssna på hela dagarna och som det alltid finns en bra tid för.


Till ngt som var mindre bra var dock tjejen som övertog scenen efter honom, jag kan aldrig tro att någon bett henne gå upp där och gjorde dom de fick de ångra sig bittert! Hon var kutryggad som en gam, kläderna donerade min gamelgamelmormor till myrorna för sissodär 70 år sedan (hur fick hon tag i dom?!), helt osminkad och tro mig de smickrade henne inte. Leo och jag kom på ett ord som beskrev henne perfekt, MEDELTID. Att hon sedan gjorde det KATASTROFALA valet att skippa bhn för kvällen var väl inte heller så smart, även om Leo gilla de ;) Självklart får folk se ut precis som dom vill men ska man upp på scen kan man väl anstränga sig lite. Jag hade också kunnat stå ut med hennes klädval om hon sjungit bra, visst hon var inte helt borta på sångområdet men det faktum att hon efter vissa låtar kommenterade sig själv negativt var bara så fel, ska man sjunga för publik bör man ialla fall anse sig själv bra. Jag tror säkert att om hon satsar skulle hon defenitivt kunna bli ngt men då måste hon anstränga sig och köpa nya kläder och lite självförtroende, inte för att de verkar som om hon har ngra pengar till de...



Neeeej, nu kommer Leo snart, vi ska äta mat och titta på mina inköp för dagen samt planera kvällen, som kommer börjas på Fridays för att senare fortsätta ut i Stockholmsnatten.

Pussochkram
S
2010-03-01 @ 18:37:13 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0