Praktisk i rosa

Kl 12:34
Tittat på reprisen av melodifestivalen? Japp
Tränat? Japp
Promenad med hundarna? Japp
Pluggat? Sen....

Ge mig snö, ge mig regn och ge mig slask! Jag är beredd för vad vädret än ger mig nu i mina nya rosa fodrade gummistövlar från Tretorn. Jag var igentligen ute efter ett par från Hunter men då de inte fanns i min storlek blev de dessa istället och jag är mkt nöjd över mitt praktiska köp! Hade Alex med mig som rådgivare, det var därför de blev ett par rosa ;)

Sa hejdå till Sofia igår också, igen, nu åker hon verkligen iväg på riktigt :( Är riktigt avundsjuk ska tilläggas, hon ska till Rio och Los Angeles, vill följa med, allt kommer bli så sjukt roligt för henne, men jag kommer sakna henne ngt otroligt mkt!



Nu måste jag ta tag i böckerna, har tenta om 3 veckor som jag börjar bli aningen nervös för! För ikväll kommer Saga, hon är så snäll och är hundvakt åt mig imorgon när jag och Jennifer ska iväg på en heldag med shopping, visar upp mina inköp imorgon!

Pussochkram
S
2010-02-28 @ 12:37:50 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kontrolldon röd

Long time no see. Snarare 2 dagar men pöbeln skriker redan efter fler inlägg. Bara att ta tag i kragen och göra sin plikt. Senast jag skrev så var jag påväg till realesefesten av Jörgen Kjellgrens nya platta Noir Syndrom.
Så här kommer en resume av den kvällen:
Jag och Sofie for iväg en aning sent mot Pet Sounds Bar, Skånegatan, Söder, Stockholm. Väl där efter förseningar med tunnelbanan möttes vi av en superskön bar med väldigt mycket "söderfolk" som Sofie så fint uttryckte sig.
Jörgen & bandet spelade fint av några av sina bästa låtar till publikens förtjusning(kolla gärna in hans låtar på Spotify eller Itunes).
Över till öldrickning och mingel med söders kändishop. En liten stund iaf. För sen bar det av hem för att bedriva hård sovning inför morgondagens jobb.
Igår var vi på Fridays för att äta en farvälmiddag till Sofia. Gästerna för denna afton var; Sofia, Sofie, Emma, Dahlin och Baafou. God mat blandades med dålig personal och service men blev tillslut efter en dyr nota ändå kalasbra!
Måste kila nu men lägger upp lite bilder och mer text från gårdagen, senare ikväll!
Alla November, Alla November. Klart slut.
2010-02-27 @ 14:28:00 Permalink Leo Kommentarer (1) Trackbacks ()


visdomsord

Det handlar inte om hur mycket penga du har på kontot
Det handlar om vad du har i din garderob

Pussochkram
S

2010-02-26 @ 15:35:48 Permalink Sofie Kommentarer (2) Trackbacks ()


GOOOOODMORNING VIETNAM!

Just vaknat efter en go powernap!
Missade igår bussen och hemresan tog nästan två timmar! Jag dog. Det borde vara skäl nog till att inte kasta ihop något smarrigt att skriva. Inte nog med. Hade dessutom inte tid att skriva på kvällen då jag först fick besök av Sofie som jag enkelt rappade upp i NHL med hela 1-0 Jag var Kazakstan... Sofie avlöstes av Sofia Aka Shrek. SHREEEK TRAAAAAIN tuff tuff tuff... Hon ska snart till Rio down earth in the jungle. Och vi fortsatte i vårat spår med att se filmer om kriminalitet och polis i Brasilien. Filmen vi såg igår hette Last stop 174 och BÖR ses av alla som älskar film.
Idag for jag och Sofia till söder eller närmare sagt Medis för att hämta upp ett kameraobjektiv av den gamle räven Robert Aka Ahoya. Resan gick smärtfritt och efter en hamburgare och oceaner av tid i väntan på tunnelbanan kom jag hem där jag fram till nu bedrivit powernap.
Ikväll ska jag och Sofie till Jörgens Kjellgrens releaseparty för hans ny skiva "Noir Syndrom". Men om det lär ni får höra imorgon. Nu måste jag fixa mig för att åka o hämta Sofie.
Alla Charlie, Alla Charlie. Från Lima Romeo Klart slut.
2010-02-24 @ 17:45:18 Permalink Leo Kommentarer (0) Trackbacks ()


Oh it hurts so BAD

Har man inte provat på poledance har man inte känt riktig smärta! Efter gårdagens träning kan jag knappt gå och blåmärkena gör sig väldigt tydliga på mina ben... Det är tur att de är så himla kul!


Och de här är bara början, det kommer göra mtk ondare, som min vännina Sofia sa, hur ska jag klara mig utan dig när du åker iväg, de här kommer inte gå!


Pussochkram
S
2010-02-24 @ 08:59:41 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Nu får ni mycket att läsa mina kära beundrare!

Stort tack till alla bloggare här på Coyotes! Ni har verkligen gjort ett fint jobb!
Ni har alla skrivit ett varsitt inlägg inom en timme.
Keep it up!
- Bloggmaster
2010-02-22 @ 17:30:49 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Polarbears and hunters.

Ärade medmänniskor.

Dags att avlägga en rapport.
Temat på bloggen än så länge verkar vara snö eller avsaknaden av densamma och jag tänkte inte avvika.
Jag har kommit på att jag är beredd att ingå en pakt med GUD att om han tar bort vintern som årstid så slutar jag äta och dricka sötsaker samt att jag slutar att använda profaniteter på söndagar.
Återstår att se om han går med på detta.
Jag tycker det är en bra deal i alla fall.

Annat som står på tapeten var ju den gångna helgen som delvis spenderades hos lilla Leo med diverse tvspel och OS-tittande. Fick möta en ny bekantskap i form av Freddie. Ytterst trevlig trots att han var skåning.
Han fick ett varmt bemötande genom att jag slog honom i NHL10.
Hur skulle det se ut annars?
Slog även Leo i en match men den ser jag att han inte tagit upp :)

Sofie stod för matlagningen och briljerade med supergoda enchiladas som fick bli både middag och även frukost.
Härmed bjuder jag in mig själv till Erik Dahlbergsgata på middag/ar.

Resten av helgen bestod av skottning och lek med liten hund.
Shiro kommer snart att göra sin fotodebut här. Vi ska ha en liten fotosession idag tänkte jag .
När han slutat bita mig i tårna alltså.

Idag har man jobbat och som tur var hade man sällskap av sin bäste vän och kamrat när man var tvungen att genomlida ett krismöte på jobbet. Skrattretande.


Det här gick ju bra, Det börjar ta sig med bloggandet.
Jag har ju min coach/mentor/bloggmaster i hälarna som tjatar om inlägg så det är bäst att jag ligger i.

Vi avslutar med dagens citat
"Polarbears killed my father, Need money for hunting lessons"


Klart slut ut

Alex

2010-02-22 @ 17:08:58 Permalink Alex Kommentarer (1) Trackbacks ()


Shopping vs NHL

Då är de måndag igen och allt är back to normal.... trots 500 minusgrader som envist är kvar. Men jag ger de februari ut, sen är det faktist VÅR och vårkläderna åker fram. Har ju nyss inhandlat mig en underbar gråmelerad kofta från MQ med jättesnygga armbågslappar i skinn, denna kommer gå perfekt ihop med ett par snygga lackleggings och svarta pumps och min skinnjacka.... bara de blir VÅR!


Ska iväg och lämna syrran och hennes pojkvän, stackarna ska behöva åka buss hem till Örebro då tågen inte går.. Efter de ska jag hem till Leo och vinna över honom i NHL, borde inte bli allt försvårt med tanke på historiken, första gången jag spela NHL vann jag utan problem över honom, FÖRSTA GÅNGEN JAG SPELADE!


Måste även visa upp mitt nya HA-begär.. Den här underbara spetsklänningen kommer från Ida Sjöstedt och finns på nelly.se och eftersom att jag vet tillfälle att bära den på, och eftersom att jag inte har någon VIT spetsklänning och eftersom att den kommer gå perfekt ihop med mina nya svarta högklackade och eftersom att man måste faktist ha kläder, så blir den min!


Pussochkram
S
2010-02-22 @ 17:05:36 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Into the snow. -25 på morgonen!

Vilken underbar dag! Älskar när det är riktigt kallt och solen skiner. Är ju som sagt Arctic soldier och förstår om ni andra inte förstår mitt tänk.
Började dagen med att se hockeyn Sverige-Finland 06:00 medan mamma låg o snarkade på sängen bredvid mig. Hann se två perioder innan jag var tvungen och ta det fastfrusna tåget till Upplands Väsby där jobb väntade(matchen slutade med klar 3-0 seger till Sverige). Förseningar gjorde att jag blev lite sen men jag kunde iaf avnjuta sista perioden av matchen på Mobilen!
Jobb jobb jobb...
Hemresa med förseningar. Men med solen och dagens citat från Alex kunde jag inte göra annat än o schteka i solen med ett leende på läpparna.
-Polarbears killed my father. Need money for hunting lessons-(Alex´s version) Snäppet vassare...
Bifogar Lite bilder från dagens snö.
.
.
.
Hatar Emelie "giraffen" som skryter med sin värme. Vi har det kallt och skönt ska du veta!
/ Leo
2010-02-22 @ 16:38:24 Permalink Leo Kommentarer (1) Trackbacks ()


Emelie is down with the kids

Jag undrar om det ar de keffa datorerna i Argentina som inte lyckas oppna mitt fantastiska inlagg fran Chile, eller har det blivit nagot fel? Typiskt om det inte gar att lasa, jag tomde sjalen dar for nan minut. Men! Man far inte grata over spilld mjolk.

Nu ar jag i Buenos Aires on a short visit for just a week, var har hela januari och skulle egentligen befunnit mig i Peru nu men eftersom det har regnat sa mycket dar bestamde vi oss for att dra tillbaka hit. Det ar verkligen en kul stad! Jag har redan hunnit slanga i mig en bife de chorizo, varldens godaste kottbit for er som inte kanner till det. Det kan liksom inte bli fel med kott har hur man an gor, vart man an gar. Men vi gick till La Cabrera, en riktigt bra restaurang i Palermo dar man far champagne innan maten och klubbor efterat. For typ 60 spann var at vi kottbitar, revbensspjall och en hel massa sidoratter. Sjalvklart rott vin till det, en malbec-syrah fran Mendoza. Man kan liksom inte undga att bli en liten vinconosseur har nere. Jag alskar det!


                                       

Vi har inte hunnit gora sa jattemycket har an, vi kom hit i lordags morse efter en dygnslang bussresa fran Santiago och var lagom mora i kroppen sa den dagen gick vi mest runt och flanerade, tog en kaffe och nagra medialunas (en slags croissant) pa vart gamla stammiscafe Goya pa Avenida de Mayo. Det var sa mysigt, personalen kande igen oss, visste vad vi ville ha och fragade hur vi haft det. Ibland ar det javligt gott att va lite svennebanan maste jag saga. Man kanner sig lite varldsvan sadar, haha.

Senare pa kvallen drog vi ut, efter middagen drog vi till en bar som heter 878, med riktigt bra coctails och musik fran 70-talets rockscen och 60-talets soul. Helt i min smak alltsa! Vidare blev det antalet barer och nagot litet raggaeton-disco, bilder darifran kommer inom kort da Vera maste overfora dem och halla pa, lite trassligt pa internetcafe.

Igar sondag var vi pa marknad kring torget Plaza Dorrego i San Telmo. Sjukt bra marknad som har allt fran turistiga muggunderlagg och fotbollstrojor till antika burkar och klanningar fran 20-talet. Jag kopte ett laderarmband for 15 pix och en liten bladderkalender (forstar ni vad jag menar med det) med fotbollslaget Boca Juniors fran 1975. Jattefina bilder och kul med det laget, de har ju sveriges farger nar allt kommer omkring.







Igar kvall var vi pa bio och sag "Precious". Vet inte riktigt vad jag ska saga om den, det var mycket som hande den tjejen. Tva ungar med sin pappa, analfabet, en morsa som slar henne och tvangsmatar henne, HIV-positiv... Vet inte riktigt hur det skulle kunna bli sa mycket varre. Men jag tyckte om den, jattefint filmad och berattad pa ett genuint satt, hon kandes inte som en martyr och det var skont. Filmen var inte gjord sa att man skulle se henne som ett offer och bara tycka synd om henne och det gillade jag. Valdigt bra skadespel, aven fran Mariah Carey aven om jag inte forstar hur hon kan fa sa mycket uppmarksamhet for de tre scener hon medverkar i.

Idag har vi checkat in pa ett nytt hostel dar vi stannar veckan ut, det verkar rojigt som satan och det kan ju aldrig bli fel. Aterkommer om hur det artar sig.

 

Vi hors!

Emelie Karlsson, er nya reseguide?

2010-02-22 @ 16:27:45 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Snart kommer jordens skorpa falla sönder..

Mitt beslut fattar jag på att jag just sett 2012. En riktig rysare måste jag säga som dom första 1½timmen inleds som en disneyfilm för vuxna. Men efter ett tag så tog det fart och filmen blev tillslut ganska bra.

Igår spenderade jag mina fria kvällstimmar med Sofie och hennes Man Freddie.
Alex lämnade mig tidig förmiddag åt mitt öde ensam med dom små hundarn innan Sofie, Freddie, hennes syster Louise och hennes pojkvän Teo kom med pizza! :D..
Jag och Freddie drog sedan över till mig och spelade det nobla spelläget Battle for the Cup på nhl10 där jag enkelt plockade hem min 11:e Stanleycup-Pokal. Tillbaka till Sofie och fortsatte med vårat öldrickande med sällskap av melodifestivalen på svt. Har ju sett bättre program kan jag ju tillägga!
Kvällens höjdpunkt var dock när vi låg och kollade på tv och Sofie släpper sig och skyller på stackars Enzo som ligger på hennes mage och sover.
Nu måste jag springa. Mamma väntar med maten. Skriver lite mer imorgon!
So long...
/ Leo
2010-02-21 @ 19:26:26 Permalink Leo Kommentarer (1) Trackbacks ()


Sverige har gått in i en ny istid.

-12 ute. Snön har fallit hela natten och lät falla några nätter till.
Tur att man är...
...alla kanske borde bli.
/ Leo
2010-02-20 @ 11:51:32 Permalink Leo Kommentarer (3) Trackbacks ()


Godmorgon!!

Sitter och äter somrig frukost (grapefrukt och jordgubbste) med mina två sötnosar iknät!
Har varit uppe sen 6 idag så jag har hunnit med att träna en och en halv timme samt börjat med tvätten och städning. För ikväll får jag finbesök!

Ikväll kommer min syster Louise och hennes pojkvän Theo, så vi ska fira hennes födelsedag med en kväll ute tillsammans med Jennifer, Sofia och Linn! F kommer ikväll också ska bli så himla kul, har saknat honom. Så Sofia kommer efter jobbet vid 18tiden tillsammans med de andra och så blir de enchiladas som middag med medelhavsinspererad sallad!


Innan detta har jag dock en del att stå i.. Tvätten ska bli klar, städa... Träffa Mickaela för lunch eftersom att hon snart åker iväg och bor i Sweizch igen =( Samt plugga lite, för i helgen ska jag inte röra en bok då blir de bara och ha kul!



Hundarna har också hunnit sätta på sig sina finkläder (sjömansinspererade pikétröjor) inför kvällen!



Pussochkram
s



2010-02-19 @ 09:05:45 Permalink Sofie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Ja, då var det dags

Nyss hemkommen från en dag i restaurangen. Samma restaurang som Alex faktiskt.
Har varit en ganska lugn dag med mest förberedelser inför imorgon såsom att fixa grönsakerna, paketera ost och skinka mm.
Hade i uppdrag av mor min att köpa med mig lite choklad hem eftersom vi kan köpa det så billigt på jobbet. Och det uppdraget löste jag minst sagt med bravur.
Min nattsömn fick sig en törn inatt då jag hade problem med att somna innan klockan 03:00. Löste detta genom att ha en finfin hockeykväll med mor min som var tämligen intresserad. Började med Finland-Vitryssland som enkelt tog hem segern mot ett ganska uddlöst och oinspirerat Vitryssland. Den matchen följdes senare upp med
Sverige-Kanada. Trots att Kanada har ett så mycket mer utbrett hockeyintresse bland damer i jämförelse med Sverige så trodde jag ändå att Sverige skulle stå bättre upp emot dom Kanadensiska demonerna. Men ack´. 13-1 till Kanada talar väl sitt tydliga språk och det sista hoppet om att få en god natts sömn vändes istället till matchen Sverige-Tyskland. Och vilken tur jag hade! En strålande match 2-0 till Sverige som trots lite svajigt spel ändå visade prov på fint spel.
Nu har jag äntligen kommit hem och kommer försöka kasta in en tvättmaskin eller två medan jag polerar lägenheten inför morgondagens kväll med fint besök.
Får även besök av Hingsten ikväll som jag hoppas kommer dela min passion för att städa samt kanske även slänga in en gnutta tv-spel om jag har tur ;).
Ska sova hos mor min ikväll igen eftersom jag börjar tidigt imorgon och pga hennes bostadsläge så ger det mig en ypperlig chans att få sova några dussin minuter extra samt en sparad middag!
Alla mike, alla mike. Bryter allt samband på detta nät. Klart slut. / Leo
2010-02-18 @ 16:41:45 Permalink Leo Kommentarer (4) Trackbacks ()


Svensk sommar - fast i Chile

Ibland har man det bra. Jag och Vera har precis atit svenskt knackebrod fran Wasa som vi funnit pa en supermarket har i valparaiso. Ren och skar lycka! Lagg da till att avokado kostar 7 spann per kg och det ar en mindre matorgasm...

Konstigt hur man romantiserar och forskonar sitt hemland nar man ar borta. Det ar ju en gammal skrona att man firar midsommar som en idiot bara for att man rakar vara i Bangladesh nar det intraffar, hade man varit hemma hade det varit suck och ston. Jag och Vera kanske inte tanker sa mycket pa traditioner och hogtider, vi pratar mer om mat och svenska matvanor. Pa senaste tiden har vi pratat ganska mycket om filmjolk, kottbullar, farskpotatis och bjornbarsmarmelad, och inte minst knackebrod! Forsta da euforin nar Sofias mamma Paulina har ett litet paket Wasa i skafferiet!

Jag tror ocksa att det beror pa att man har varit borta ett tag nu, snart har det gatt sju veckor sen vi senast sag sno, den brutalt oforlatande ryggmargskramande snon, och da borjar man tanka pa hemma lite omedvetet. Familj och vanner far sitt via skype, och vi ser nya saker varje dag och traffar en massa coola, roliga, trevliga och inspirerande manniskor. Och anda kan man inte lata bli att tanka pa Stockholm en varm sommarkvall.

Nar tankarna for en mot hemma (dar det alltid ar bast) tittar vi pa sota Peter Joback som beskriver var hemstad sa fint, garna med lite choklad och folkol till. (Eller varfor inte muffins och mjolk?)
 
http://www.youtube.com/watch?v=te4Vv4qio7A


Nej! Nu kan jag inte skriva mer. Jag vill klargora att jag INTE langtar hem och jag njuter av varje minut har nere. Darfor ska jag nu ut och sanka lite bars med brudarna, det kommer bli roj som satan :)

Tudels!

Emelie "Giraffen" Karlsson


2010-02-18 @ 02:19:05 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Min dag!

Började min dag med att ringa min BFF Leo, han var trots skönsång (de va vackert på riktigt) inte riktigt mentalt med…

 

Skulle sedan ta mig in till skolan, men men men jag hade tagit fel på tiden så de vart ingen föreläsning idag.

 

Trots att jag missade min föreläsning idag har jag varit mycket duktig, har hunnit med att skriva klart min uppsats om Chanel med fokus på mellankrigstiden, den du Alex ;) Samt lunchat med Jennifer http://jenniferbrandt.blogg.se/ och vi var iväg och tränade samt skaffade ett SATS-kort till mig på stureplan och eftersom att vi ändå var i dessa trakter passade vi på att se vad butikerna hade att erbjuda denna dag. Hittade en klänning från min absoluta favoritbutik GUESS som är helt underbar samt en underbar vårkappa från GANT, båda dessa gick i svartvitt så de hade passat perfekt ihop. Köpte dock inget av dessa plagg även om jag borde unna mig något då jag klarade senaste tentan samt uppsatsen får se om jag åker tillbaka senare i veckan!

 

Nu ska jag bjuda Leo på middag som kom förbi samt fundera ut om jag ska orka träna imorrn bitti innan skolan!

 

Pussochkram

S

2010-02-17 @ 19:18:26 Permalink Sofie Kommentarer (3) Trackbacks ()


GIVAKT, Sofie kommer in!

För att fortsätta i samma stil som mina vänner.

 

Jag är 20 år, bor i innerstan 4 min från Leo i min underbara lilla lägenhet tillsammans med min chihuahua Melvin och ska snart få sällskap av Melvins bror Enzo och hans sjukt snygga husse Freddie!

 

Jag studerar på Stockholms Universitet där jag läser MODEvetenskap, någonting som passar mig perfekt. I höstas läste jag reklam på Berghs School of Communications och håller på med arbetsproverna till nästa termin och förhoppningsvis kommer jag in på antingen Copywriter, projektledare, marknadskommunikation eller pr. Jag håller även på och pluggar förfullt till högskoleprovet så jag har lite valmöjligheter samt att jag den 22a mars ska börja plugga matte igen… förhoppningsvis kan jag hinna med att läsa ett språk med innan sommaren, jag tänker mig franska eftersom att de går bra ihop med modestudier.

 

När jag har tid över så tränar jag numera på SATS samt att jag går nybörjarkurs i Poledance, något som är hur kul som helst. Åker ner till Malmö lite titt som tätt där F bor eller ner till Örebro där familjen bor. Har mina två chihuahuor som håller mig sysselsatt med sina ständiga bus och påhitt, även om dom tycker att de är i kallaste lagret att gå ut just nu, dom önskar nog att dom var med Emelie!  Annars så trivs jag som allra bäst när jag går runt i butikerna, där alla är trevliga och allting vackert och man kan köpa det vackraste.

 

Detta får räcka för den här gången!

 

Pussochkram

S

 

2010-02-17 @ 18:53:57 Permalink Sofie Kommentarer (1) Trackbacks ()


Uppställning!

Halloj.

Då ska man tydligen skriva sitt första inlägg på denna Sambloggen som Leo så fint kallar den.
Om jag ska fortsätta i mina medbloggares stil så kommer här lite information.

Alexander Maxe 22 år Ekerö,Stockholm, Sverige.

Jag håller med Emelie om att man känner sig väldigt mycket som någonstans mittemellan vuxen och barn och jag blir varje dag krasst påmind om att jag kanske inte är så vuxen som jag tror att jag är.
Detta bl.a genom att mina kära kunder, på Kraft/Marabous personalrestaurang där jag för tillfället jobbar, envisas med att kalla mig "Lillen" eller "Pojken"
Nog för att jag har ett babyface men det känns sådär ändå.

"Alex - Hemmaman som ständigt söker nya utmaningar och alltid ställer upp."
Kan lägga till singel också så har vi fått det sagt.

Jag är killer på att koka bryggkaffe och har aldrig sötsakerna långt ifrån mig.
En av fördelarna med att jobba på Kraft är ju tillgången på sötsaker av alla dess slag och nu förstår jag hur min barndomskompis kände sig när hans mamma jobbade på Karamellkungen. Smått euforisk blir man ibland.

Jag bor just nu ute på Ekerö med familjen Wilhelmsson/Henriksson och den smått galna hunden Shiro.
Ett yrväder utan dess like och han kommer att vara ett regelbundet inslag på denna blogg.

Jävligt avundsjuk på Emelie som just nu sitter på någon strand någonstans medan man själv ska upp klockan fem (5!) varje morgon i kylan.

Apropå det så kan det bli ändring på det då jag väntar på positiva besked ifrån Nk om ett jobb men kommer i vilket fall som inte jobba kvar på restaurangen länge till.
Nog för att man ska vara glad över att man har ett jobb men det måste vara roligt och utvecklande också.

Det känns som det får räcka för den här gången, Har inte skrivit en sån här lång text sen gymnasiet.
Är ju lite ringrostig men det släpper nog snart annars får man väl bloggmastern Leo efter sig.

Nu passar jag bollen till Sofie att skriva om sig själv och vi vill inte läsa något om modets påverkan på första världskriget eller dylikt.

Simma lugnt

Alex
Coyote #3
2010-02-17 @ 17:54:33 Permalink Alex Kommentarer (0) Trackbacks ()


EMELIE LAMNAR AV


Emelie Karlsson, kvinna, 20 ar, fran Stockholm Sverige.

Eller ska jag saga kvinna nar jag ar 20 ar? Det dar kan vara ett kansligt amne for manga. Vi har pa bloggen befinner oss ju alla i skiljepunkten mellan barndomen och vuxenlivet och da ar det svart med alla benamningar och stamplar, ar man vuxen nog att kalla sig for man/kvinna? Jag vill i alla fall tro att jag inte ar ett barn langre och atminstone ar pa vag mot vuxenlivet, ma det vara bra eller daligt.
Och borde jag saga att jag ar fran Stockholm? Tekniskt sett ar jag inte det, jag ar uppvuxen i fororten Botkyrka och mina foraldrar kommer fran varmland. Inte mycket Stockholm dar va? Jag vet inte.

Vad gor jag da? Jo, sen decennieskiftet har jag befunnit mig i Sydamerika med min vapendragare Vera. Hela januari var vi i Buenos Aires i Argentina och rojde. Det ar en fantastisk stad, som en blandning mellan New York, Tokyo och Gotham city. Jag skulle verkligen kunna tanka mig att bo dar i nagra ar.
Nu ar vi i Valparaiso i Chile och hanger. Vi har akt runt ganska mycket har, fran huvudstaden Santiago till sommarstaden Zapallar vid kusten och Santa Cruz i vindistrikten i sodern. Nu ar vi alltsa i Valparaiso och bor hos Sofia, en tjej vi har traffat som ar harifran men som har bott i Sverige och flyttar tillbaka dit i mars. Det blir kul att traffa henne hemma sen ocksa. Konstigt bara, dar blir det pa Berns terass istallet for stranden i Viña del mar. 
Vi ska aka tillbaka till Buenos Aires i helgen, vilket ar bra for bloggen, for nu har vi digitalkameran med oss! Vera glomde den hemma, och min kamera forsvann i Barcelonas nattliv i somras. Sa bered er pa bilder fran bade Argentina och Brasilien dit vi ska sen! Det kommer bli fantastikt.

Annars ar jag en ganska enkel manniska. Vi reste ivag for att slippa vinterkylan och morkret hemma i Sverige, och vi kunde val inte ha valt ett battre lage an nu nar det ar den kallaste vintern pa 200 ar! Det gor mig ganska skadeglad faktiskt. Jag har inte mycket att langta hem till heller. Inte mycket mer an manniskorna jag har runtomrking mig, familj och vanner. Nej, nar jag kommer hem blir det att klippa sig och skaffa ett jobb. Och flytta hemifran igen, gora ett nytt forsok. Men det ar senare bekymmer! Nu ar det sol, bad, fest, sevardheter och nya manniskor! Och jag antar att jag delar med mig av allt detta har pa bloggen, nu nar jag ar en accepterad medlem i flocken. Vi hors snart igen!

/ The one & only Emelie


ah livet ar glassigt
2010-02-17 @ 17:09:04 Permalink Emelie Kommentarer (0) Trackbacks ()


Morgonhistoria

Det har redan förflutit tre timmar av dagen och det börjar bli mörkt. Jag dör, Canada vs Norge kanske inte borde ha varit prio #1 klockan 03 00!!!! Kom i säng 05 00 strax efter Björn Perrys intervju i SVT-studion. Hockey håller på å ta över mitt liv :). Blev dock väckt av Sofie som ringde mig 10:00 med en liten morgonlåt som går : gooodmorgon goooodmorgon lalalallala...
- jag SOVER orkar inte äta lunch, hejdå!
Snart är det dock dags att gå å lägga sig igen för imorgon väntar en ny dag med jobb och studier! wiiie.
Nu ska jag slå på OS.
Titta gärna in lite senare ikväll för att se om resten av flocken har anslutit! :)
- Leo
2010-02-17 @ 16:41:17 Permalink Leo Kommentarer (0) Trackbacks ()


Lämna av

Halloj!

Ännu en nystartad blogg är uppe för allmänhetens distribution. Men till skillnad från alla andra bloggar där vi får följa en man/kvinnas liv, pengar, smink, intressen osv. ger vi er allt här i en och samma blogg.
Jag brukar kalla det för Kinderäggsyndromet; flera överraskningar i en.
Här får vi följa personer som varje dag brinner för vad de gör och alltid ger det lilla extra. Spelar ingen roll om det gäller Alex´s berömda kaffebryggarkonst eller om vi får följa dom små hundarna Melvin och Enzo i sina småstora äventyr här i världen.
Det kommer alltså alltid finnas möjligheter att finna det just DU vill läsa om idag.
Några som redan har blivit accepterade in i min flock är ;
Alex - Hemmaman som ständigt söker nya utmaningar och alltid ställer upp. Jobbar för tillfället på en restaurang men kan snart finnas tillgänglig för dig på NK-Stockholm.
Sofie - Denna ständigt pressade arbetsmyra eller ska jag säga pluggmyra. Studerar, tränar och flyttar snart ihop med sin blivande man ;).
Emelie - Har flytt landet där Pingu fryser till sydligare breddgrader närmare sagt Sydamerika. Bedriver där festande, solande och har det allmänt trevligt.
Där har ni lite kortfattat information  av några som redan gått med i min flock. Men fler är på intåg. *AOOOOUUUW*Ylar i månskenet*AOOOOOOUUUW* Det är bara att hålla utkik på din  nya favoritblogg: WWW.COYOTES.WEBBLOGG.SE
Mvh Leo
2010-02-17 @ 15:32:29 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0